lördag 4 juni 2011

Kungsbron från annat perspektiv


















Konstrundan blev lyckosam - bra med besökare och en del sålt. Därefter har jag haft avslutning på kursen i fotografisk bild, digital fotografering. Det har varit lärorikt och roligt. Med lite efterbehandling i Photoshop så blir bilderna spännande och till och med lite måleriska. Jag kunde kanske ha varit lite varsammare vid framtagningen av ovanstående bild, men det är intressant att se hur långt man kan gå vid färgbehandling för att skapa stämning. Det är ett experiment helt enkelt - som jag hoppas ger en fortsättning. De som sett mitt måleri känner kanske igen mitt uttryck med ljus, färg och form. Motivet är från undersidan av Kungsbron i Boden.

2 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Ja, faktiskt, det kunde ha varit en av dina målningar! Roligt att se din bildbehanding även när du utforskar fotografin.

Lelleprinter sa...

Hej Roger

Tog ett tag innan "hjärnkontoret"
lolaliserat var under bron du tagit bilden. Bra bild, sjävl har mitt fotograferande tyvärr tappat tråden.
MVH/Lelle