torsdag 3 juni 2010

Vernissage i Målarstugan






















Ja då var det dags för Målarstugan ännu en sommar. Det blir min tredje sommar i Kyrkbyn, Gammelstad. Det lilla galleriet eller visningsstugan ligger alldeleles intill Hägnan och är välbesökt då evenemangen på Hägnan avlöser varandra hela sommaren.

Vernissagen blir nu på lördag den 5 juni kl. 11 - 15. Vi kommer att bjuda på lite förfriskningar och godis. Även i år delar jag stugan med Margareta Isaksson från Sävast. Vi visar originalkonst i olja och akryl. Landskapsmåleriet kommer att dominera. Det passar väl - intill ett friluftsmuseum. Emellanåt kommer jag kanske att visa lite av mitt abstrakta måleri som är min huvudsakliga inriktning.

2 kommentarer:

Johan sa...

Lycka till i stugan i sommar!

Johan L

RPainter sa...

Tack! Nu på vardagarna får vi besök av utländska turister. Det är kul. Eljest är det helgerna med arr på Hägnan som ger oss besökare. Jag hinner måla lite emellanåt.